Beverly Hills Cop
Movie Quote Quiz

[Axel gets thrown out of the window and the police cruiser pulls up.]
Axel: You see that shit? I can describe all of them!

Warehouse worker: You got some kind of warrant for this?
Axel: You know, you have a very big mouth, sir! Are you hiding something from me? Is that what you're doing? I bet that's your Porsche that's parked outside, isn't it? Is that your Porsche? Is it? How would you like for me to have the IRS come down and crawl up your fucking ass with a microscope? Cause, they'll do it! I've seen them do it! It's not a pretty sight!

Axel: Is your supervisor here?
Security guard: Yeah, he's in the office.
Axel: Can you get him for me please?
Security guard: What's the problem?
Axel: Are you security here?
Security guard: Yeah.
Axel: [Pulls out his badge] Then you're the fucking problem!

[Axel throws Zack over buffet table, but Maitland motions for him to do nothing].
Axel Foley: That's very good, Victor. Can you teach him to roll over and sit and do all that shit too?

Serge: Go and tell Miss Jenny Summers that Mr. Achmed Foley is here to see her.
Axel Foley: No, Axel Foley. Axel.
Serge: Acmel? Acwel?
Axel Foley: Axel.

Axel Foley: Coffee grounds.
Jenny Summers: So?
Axel Foley: You know what this stuff is used for?
Jenny Summers: Yeah, some people filter hot water through it and drink it.
Axel Foley: Yeah, I'm gonna take this home and filter hot water through it and drink it in the morning.

Axel Foley: Is this your car?
Jenny Summers: Oh, no. In Beverly Hills we just take whichever car is closest.

Police Chief Hubbard: You expect me to believe that report?
Lieutenant Bogomil: That's the report I'm filing, sir.

Victor Maitland: Now listen to me, my tough little friend. I don't know from under what stone you crawled, or where you get these ridiculous ideas about me, but it seems painfully obvious you haven't the slightest fucking idea who you're dealing with. Now, my advice to you is crawl back to your little stone in Detroit before you get squashed.

Police Chief Hubbard: What's this man doing here?
Axel Foley: Bleeding, sir.

Axel Foley: I never been in no cell that had a phone in it. Can I stay for a while, 'cause I ordered some pizza.

Detective Rosewood: You know what I keep thinking about? You know the end of Butch Cassidy? Redford and Newman are almost out of ammunition, and the whole Bolivian army is out - out in front of this little hut?
Sergeant Taggart: Billy, I'm gonna make you pay for this.

Detective Rosewood: All he asked me to do was drive you out of town. Now I'm gonna screw that up, too.

Axel Foley: Disturbing the peace? I got thrown out of a window! What's the fuckin' charge for getting pushed out of a moving car, huh? Jaywalking?

Axel Foley: Gimme the key! I'm gonna follow 'em.
Jenny Summers: Have you ever driven a Mercedes before?
Axel Foley: No, but a car is a car. I drive my car every day.
Jenny Summers: I'm driving. I've seen your car.
Axel Foley: Oh, shit, that's cold.

Jeffery: Todd's looking for you. He is really pissed. You know what he said? This is your worst fuck up ever. Personally, I don't think that's true.

Axel Foley: Billy, you know, you don't have to be embarrassed if your dick gets hard. Your dick is supposed to get hard. See? That's the whole object of this. Taggart's dick is hard, but he won't let you know 'cause he's the boss. Boss' dick got to stay limp, right? See, I ain't on duty so my dick can be hard.

Detective Rosewood: Wow. You know, it says here that by the time the average American is fifty, he's got five pounds of undigested red meat in his bowels.
Sergeant Taggart: Why are you telling me this? What makes you think I have any interest in that at all?
Detective Rosewood: Well, you eat a lot of red meat.

Cigarette Buyer: You know, if you wanna be a fuckin asshole, you can take the whole load and smoke 'em yourself in the park.
Axel Foley: I don't smoke Lucky Strikes.
Cigarette Buyer: I got people I gotta answer to.
Axel Foley: I smoke King-Sized Kents.

Continuity mistake: When Eddie Murphy is getting the bananas from the waiter in the hotel, the bananas he gets are straight. When he places the bananas in the tailpipe of the detectives' car, they are curved.

More mistakes in Beverly Hills Cop

Trivia: When Axel checks out of the hotel at the end, the man behind the desk is director Martin Brest.

Gavin Jackson
More trivia for Beverly Hills Cop

Question: When Axel and Mikey return from the bar, Axel opens the door to his apartment, goes in and - almost immediately - two thugs come out of a hideaway and catch Mikey, beat him up then shoot him. Why Axel didn't come to investigate? Is he deaf or something?

Answer: Axel gets knocked out by one of the thugs as soon as he opens the door. His boss later make mention of the fact that he's lucky he didn't get killed too. They probably spared him because he didn't see who hit him and therefore could not tell anyone what they looked like.

XIII
More questions & answers from Beverly Hills Cop
More movie quotes

Join the mailing list

Separate from membership, this is to get updates about mistakes in recent releases. Addresses are not passed on to any third party, and are used solely for direct communication from this site. You can unsubscribe at any time.

Check out the mistake & trivia books, on Kindle and in paperback.